tirsdag 7. april 2009

Noen gode råd og tips!

Jeg har lest gjennom heftet "I beste mening", som er et heftet gitt ut av datatilsynet. Dette heftet tar opp mange problemstillinger, og gir mange konkrete råd om ting man burde tenke på når det gjelder publisering av bilder på internett. Jeg har sitert en del av innholdet fra dette heftet i noen blogginlegg nedenfor. Disse sitatene er blant annet råd fra Kripos, pedagogen og barneombudet. Og omhandler hva du burde tenke gjennom før du publiserer bilder på internett. Jeg har også tatt med to sitater, som viser to ulike kategorier når det gjelder bildemisbruk på internett. Disse innleggene har jeg sitert direkte i min blogg, for at det skal være enklest mulig for de av dere, som har interesse av det å hente ut grunnleggende kunnskaper. Men jeg anbefaler på det sterkeste å lese hele heftet. Link til dette finner dere under samtlige av mine sitater.
Og Her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar